Gudstjenester for alle

Kristendommen er et bærende element i vores kultur. Kirken er ligeledes et smukt rum med plads til kulturen.

Mød kirkens præster

5 facts om præsterne ved Vonsild Kirke

Bitten Hylleqvist Weile

Sognepræst Bitten Hylleqvist Weile

Hvad er din yndlingssalme?
Min yndlingssalme er ”Du, som har tændt millioner af stjerner”  – En salme, som jeg lærte som barn til FDF og så har den fulgt mig siden.

Hvor er du født og opvokset?
Jeg er født og opvokset på Fyn – og glemmer stadig at sætte ”d” på endelserne, når jeg er på besøg ved familien.

A eller B – menneske?

Jeg er typisk A-menneske… Elsker at stå tidligt op og drikke morgenkaffen langsomt.

Hvor har du læst teologi?
Jeg har læst teologi i København og skrev speciale i Afrikansk teologi.

Hvis du skulle rejse i morgen – hvor ville du så rejse hen?
Til et VARMT land…. Jeg har rejst meget i hele verden og nyder de kulturelle oplevelser. Men mest af alt nyder jeg solen, som jeg altid savner om vinteren i Danmark.

Inger Hvindenbråten

Inger Hvindenbråten, Sognepræst i Vonsild Kirke

Hvad er din yndlingssalme?
”Herre Gud, dit dyre navn og ære” med alle de 8 flotte vers, der beskriver den norske natur – og som synges på tre forskellige norske folkemelodier.

Hvor er du født og opvokset?
Når folk jeg ikke kender har været til noget i kirken, er der altid et spørgsmål bagefter: ”Mon hvor din accent kommer fra…?” Og så foreslår de: Tyskland, Sverige, Island, Færøerne – men nej, jeg er født og opvokset i det høje nord, mellem vilde fjelde og dybe skove i Norge.

A eller B – menneske?

100 % B-menneske helt fra jeg var teenager, men med alderen lidt mere af begge dele.

Hvor har du læst teologi?
Jeg har læst teologi i Oslo, og for at kunne arbejde i Danmark har jeg også læst en periode i København.

Hvis du skulle rejse i morgen – hvor ville du så rejse hen?
Hvis det lige skulle være i morgen (som er midt i januar når jeg skriver dette!), så ville jeg nok vælge et varmt sted med sol og strand.

Men ellers er jeg totalt fortabt i Italien, New York og Nord-Norge!