Vonsild Kirkegård

Her finder du information om Vonsild Kirkegård

Ordensregler

• Kirkegården udgør et helligt område, hvor orden, fred og ro skal opretholdes. Enhver form for arbejde på kirkegården og gravstederne må ikke forstyrre gudstjenester eller andre kirkelige handlinger.
  • Redskaber, der hører til kirkegården og kan bruges af gravstedets brugere, skal returneres til deres plads efter brug.
  • Nummerpæle på gravstederne tilhører kirkegården og må ikke flyttes eller fjernes.
  • Graveren er forpligtet til at påpege enhver overtrædelse af kirkegårdens orden og fred samt rapportere overtrædelser af de gældende regler til menighedsrådet.
  • Ødelæggelse af grene, skade på hegn og beplantning, fjernelse af blomster eller planter fra kirkegården eller andre gravsteder, og skade på gravminder kan medføre erstatningsansvar og muligvis også strafferetlige konsekvenser.
  • Anvendelse af ukrudtsbekæmpende kemikalier er ikke tilladt på kirkegården
  • Der skal sorteres mellem "grønt haveaffald" og "plast". Blomsterpyntning eller lignende ved plænegrave fjernes i forbindelse med græsslåning.

Har du andre spørgsmål?

Kontakt vores graver Elias Bock, hvis der er noget du er tvivl om angående kirkegården, gravsteder og lignende.

Graver Elias Bock

graver@vonsildkirke.dk

Kirkegårdsvedtægter

Her finder du kirkegårdsvedtægterne

Kirkegårdstakster 2024

Her finder du kirkegårdstaksterne for 2024.

Ofte stillede spørgsmål

• Hvornår åbner vandet på kirkegården?

Vandet på kirkegården åbner, når der ikke længere er frost.

• Hvad sker der med et gravsted, hvis anmelderen flytter fra sognet?

Hvis du som anmelder på et gravsted flytter fra sognet er du forpligtet til at oplyse graveren om din nye adresse samt telefonnummer. Kontakt derfor graveren og oplys din nye adresse samt telefonnummer.

• Hvad er kirkegårdstaksterne?

Kirkegårdstaksterne finde du ovenfor. Klik på knappen "kirkegårdstakster"